Formularz informacyjny
dotyczący kredytu konsumenckiego
1. Imię, nazwisko (nazwa) i adres (siedziba) kredytodawcy lub pośrednika kredytowego
Kredytodawca
Ikano Bank AB (publ) Spółka Akcyjna Oddział w Polsce („Bank”)
Adres
ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa
Numer telefonu
22 431 56 00
Adres poczty elektronicznej
obsluga.klienta@ikano.pl
Adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych:
AE:PL-92635-23859-WJECR-15
Numer faksu
Nie dotyczy.
Adres strony internetowej
www.ikanobank.pl
Pośrednik kredytowy
Nie dotyczy.
Adres
Nie dotyczy.
Numer telefonu:
Nie dotyczy.
Adres poczty elektronicznej:
Nie dotyczy.
Adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych:
Nie dotyczy.
Numer faksu:
Nie dotyczy.
Adres strony internetowej
Nie dotyczy.
2. Opis głównych cech kredytu
Rodzaj kredytu
Kredyt ratalny
Całkowita kwota kredytu
Maksymalna kwota/suma (jeżeli nie przewidziano maksymalnej kwoty) wszystkich środków pieniężnych, które zostaną Panu/Pani udostępnione
{{ crd.amount }} zł
Terminy i sposób wypłaty kredytu
W jaki sposób i w jakim terminie otrzyma Pan/Pani środki pieniężne.
Bank wypłaci Klientowi kredyt w Dacie Umowy poprzez udostępnienie Czeku BLIK na kwotę równą całkowitej kwocie kredytu na zakupy w dowolnej placówce handlowej IKEA Retail sp. z o.o. z siedzibą w Jankach pod adresem: Pl. Szwedzki 3, 05-090 Raszyn oraz zarachowanie kwoty Prowizji na poczet kosztów kredytu.
Czas obowiązywania umowy
Umowa obowiązuje od dnia jej podpisania do dnia, w którym mija {{ crd.month }} miesięcy od terminu płatności pierwszej raty kredytu.
Zasady i terminy spłaty kredytu
Klient dokona spłaty kredytu na następujących warunkach:
• Równe miesięczne raty kapitałowo-odsetkowe z ostatnią ratą wyrównującą:
Wysokość raty: {{ crd.installment }} zł
Liczba rat: {{ crd.month }}
  • • Raty płatne do 5 dnia każdego miesiąca
  • • Opłaty lub prowizja będą płacone niezwłocznie po powstaniu należności. Wszelkie wpłaty zostaną zaliczone na poczet spłaty zobowiązań w następującej kolejności:
  • a) składki ubezpieczeniowe (o ile Klient jest objęty ochroną ubezpieczeniową);
  • b) odsetki;
  • c) kapitał (obejmujący również kredytowaną prowizję za udzielenie kredytu);
  • d) opłaty wskazane w Tabeli Opłat i Prowizji.
Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta
Jest to suma wszystkich środków pieniężnych, które kredytodawca udostępnia Panu/Pani oraz wszelkie koszty, które zobowiązany/a będzie Pan/Pani ponieść w związku z umową o kredyt.
{{ crd.total_credit_cost }} zł
Kwota stanowi sumę całkowitej kwoty kredytu i całkowitego kosztu kredytu, w tym prowizji za udzielenie kredytu, i została obliczona w oparciu o następujące założenia:
  • a) kredyt został wypłacony jednorazowo i w całości;
  • b) kredyt został udzielony na okres {{ crd.month }} miesięcy oraz będzie spłacany w {{ crd.month }} miesięcznych ratach począwszy od terminu płatności pierwszej raty;
  • c) stopa oprocentowania kredytu oraz opłaty i prowizje nie zmienią się w trakcie obowiązywania umowy;
  • d) umowa będzie obowiązywać przez okres, na który została zawarta;
  • e) strony umowy wypełnią zobowiązania w określonych w umowie terminach.
Kredyt wiązany lub w formie odroczonej płatności*
- opis towaru lub usługi:
- cena:
Nie dotyczy.
Wymagane zabezpieczenia kredytu
Zabezpieczenie, jakie będzie Pan/Pani musiał/a przedstawić
Bank nie wymaga zabezpieczenia spłaty kredytu.
Informacja czy umowa o kredyt przewiduje gwarancję spłaty całkowitej kwoty kredytu wypłaconej na jej podstawie*
Jeżeli zgodnie z postanowieniami umowy o kredyt, płatności dokonywane przez Pana/Panią nie są zaliczane do spłaty całkowitej kwoty kredytu, ale będą wykorzystywane do zgromadzenia kapitału przez okresy i na zasadach określonych w umowie o kredyt lub w umowie dodatkowej, to umowa o kredyt nie przewiduje gwarancji spłaty całkowitej kwoty kredytu wypłaconej na jej podstawie.
Nie dotyczy.
3. Koszty kredytu
Stopa oprocentowania kredytu oraz warunki jej zmiany
OPROCENTOWANIE KREDYTU
  • • Stopa oprocentowania kredytu na dzień wydania formularza informacyjnego wynosi {{ crd.percentage }}% w skali roku, a oprocentowanie jest naliczane od kwoty kredytu pozostałej do spłaty.
  • • Jeżeli stopa oprocentowania kredytu wynosi 0%, to jest ona stopą stałą, a jeżeli jest większa od zera, to jest ona stopą zmienną i podlega zmianom na zasadach określonych poniżej.
ZASADY ZMIANY OPROCENTOWANIA
  • 1. Zmiana oprocentowania kredytu uzależniona jest od zmiany stopy referencyjnej Banku („SRB”).
  • 2. SRB to wartość WIBOR 3M na przedostatni dzień roboczy każdego miesiąca („Dzień Aktualizacji”).
  • 3. Na dzień wydania formularza SRB stanowi wartość WIBOR 3M z Dnia Aktualizacji z miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym została podpisana umowa.
  • 4. Aktualizacja SRB i wysokości oprocentowania kredytu następuje w okresach miesięcznych, a aktualna wysokość stawki WIBOR 3M podawana jest na stronie Banku: www.ikanobank.pl.
  • 5. W każdym miesiącu SRB z danego miesiąca porównywana jest z dotychczasową SRB, a różnica nazywana jest odchyleniem („Odchylenie”).
  • 6. Jeżeli Odchylenie przekroczy 0,25 punktu procentowego to:
  • a) SRB z danego miesiąca zastąpi dotychczas obowiązującą;
  • b) nastąpi zmiana oprocentowania kredytu wprost proporcjonalna do Odchylenia (tzn. spadek SRB o 1 punkt procentowy prowadzi do spadku stopy oprocentowania kredytu o 1 punkt procentowy; analogicznie, wzrost SRB o 1 punkt procentowy prowadzi do wzrostu stopy oprocentowania kredytu o 1 punkt procentowy);
  • c) zmiana oprocentowania kredytu będzie obowiązywała od pierwszego dnia miesiąca następującego po Dniu Aktualizacji.
  • 7. Oprocentowanie kredytu ustalone zgodnie z punktami 1 - 6 nie może być wyższe niż przewidziana przepisami prawa maksymalna wysokość odsetek wynikających z czynności prawnej określona w art. 359 § 21 Kodeksu cywilnego.
  • 8. O każdej zmianie wysokości stopy oprocentowania, w tym zmianie wynikającej ze zmiany wysokości odsetek maksymalnych, Bank niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni, poinformuje Klienta.
Rzeczywista roczna stopa oprocentowania
Jest to całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym przedstawiona aby pomóc Panu/Pani w porównaniu oferowanych kredytów.
  • • Rzeczywista roczna stopa oprocentowania wynosi: {{ crd.rrso }}%.
  • • Rzeczywista roczna stopa oprocentowania została obliczona w oparciu o następujące założenia:
  • a) kredyt został wypłacony jednorazowo i w całości;
  • b) kredyt został udzielony na okres {{ crd.month }} miesięcy oraz będzie spłacany w {{ crd.month }} miesięcznych ratach począwszy od terminu płatności pierwszej raty;
  • c) stopa oprocentowania kredytu oraz opłaty i prowizje nie zmienią się w trakcie obowiązywania umowy;
  • d) umowa będzie obowiązywać przez okres, na który została zawarta;
  • e) strony umowy wypełnią zobowiązania w określonych w umowie terminach.
Obowiązek zawarcia umowy dodatkowej Do uzyskania kredytu lub do uzyskania go na oferowanych warunkach jest konieczne zawarcie przez Pana/Panią umowy dodatkowej, w szczególności umowy ubezpieczenia lub innej umowy. Jeżeli koszty tych usług nie są znane kredytodawcy, to nie są one uwzględniane w rzeczywistej rocznej stopie oprocentowania.
Bank nie wymaga zawarcia umowy dodatkowej, w tym umowy ubezpieczenia.
Koszty, które będzie zobowiązany/a Pan/ Pani ponieść w związku z umową o kredyt*
Koszty prowadzenia jednego lub kilku rachunków w celu dokonywania wpłat i wypłat środków pieniężnych*
Nie dotyczy.
Koszty korzystania z instrumentów płatniczych (np. karty kredytowej)*
Nie dotyczy.
Inne koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową*
  • • Prowizja za udzielenie kredytu w wysokości {{ crd.initial_fee }} zł.
  • • Opłaty wskazane w Tabeli Opłat i Prowizji (o ile wystąpią zdarzenia, za które są pobierane). Aktualna Tabela Opłat i Prowizji została załączona do niniejszego formularza informacyjnego.
Warunki, na jakich koszty związane z umową o kredyt mogą ulegać zmianie*
  • • Bank jest uprawniony do zmiany Tabeli Opłat i Prowizji w zakresie podwyższenia bądź wprowadzenia nowych opłat , w przypadku wystąpienia którejkolwiek z niżej wymienionych okoliczności:
  • a) zmiany w produktach i usługach Banku poprzez wprowadzenie nowych produktów i usług, wycofanie dotychczasowych produktów lub usług lub zmianę sposobu świadczenia usług, związane ze zmianą warunków rynkowych, postępem technologicznym, zwiększaniem bezpieczeństwa obrotu lub udoskonaleniem sposobu korzystania z usług, o ile zmiany te zapewnią należyte wykonanie umowy i są uzasadnione i konieczne, przy czym zmiany w Tabeli Opłat i Prowizji będą dotyczyły wprowadzanych lub zmienianych usług;
  • b) zmiana bądź wprowadzenie nowych przepisów prawa, rekomendacji, zaleceń lub wytycznych organów nadzoru odnoszących się do wykonywania umowy w zakresie opłat lub prowizji pobieranych na rzecz organów administracji państwowej, samorządowej i sądów lub w zakresie nowych czynności lub nowej formy czynności wykonywanych przez Bank;
  • c) wystąpienie inflacji (wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych) w wysokości co najmniej 2% za poprzedni miesiąc kalendarzowy, liczonej rok do roku, publikowanej przez Główny Urząd Statystyczny;
przy czym zmiana którejkolwiek pozycji z Tabeli Opłat i Prowizji w takim przypadku nie może być wyższa o więcej niż dwukrotność dotychczasowej wysokości lub stanowić więcej niż dwukrotność wzrostu kosztu. Zmiana Tabeli Opłat i Prowizji dokonywana jest nie częściej, niż raz na kwartał.
  • • Ograniczenie zmiany do dwukrotności dotychczasowej wysokości, wskazane powyżej, nie dotyczy przypadków, gdy do Tabeli Opłat i Prowizji wprowadzane są nowe pozycje lub gdy dotychczasowa odpłatność wynosiła 0 złotych.
  • • Powiadomienie o zmianie nie może nastąpić później niż 6 miesięcy od wystąpienia którejkolwiek z wyżej wymienionych okoliczności.
  • • Bank jest uprawniony do zniesienia lub obniżenia opłat lub prowizji określonych w Tabeli Opłat i Prowizji, o czym poinformuje Klienta.
Opłaty notarialne*
Nie dotyczy
Skutek braku płatności
Brak płatności może mieć dla Pani/Pana poważne konsekwencje (np. sprzedaż zajętych w toku postępowania egzekucyjnego rzeczy ruchomych lub nieruchomości) i może utrudnić otrzymanie kredytu. Skutki braku płatności mogą być dla Pana/ Pani następujące:
  • • W przypadku braku lub opóźnienia płatności Klient może zostać obciążony odsetkami od zadłużenia przeterminowanego naliczanymi za czas opóźnienia w wysokości odsetek maksymalnych za opóźnienie tj. dwukrotności sumy stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego („SRNBP”) i 5,5 punktów procentowych („Odsetki Maksymalne Za Opóźnienie”). Na dzień wydania formularza Odsetki Maksymalne Za Opóźnienie od zadłużenia przeterminowanego wynoszą {{ system.odsetki_ustawowe }}%.
  • • Niedokonanie przez Klienta płatności w terminach wskazanych w umowie, jeżeli opóźnienie w spłacie przekracza 30 dni, może także skutkować wypowiedzeniem umowy przez Bank, w wyniku czego zobowiązania wynikające z umowy staną się należne i wymagalne z upływem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Po upływie okresu wypowiedzenia Bank pobiera odsetki za czas opóźnienia w wysokości Odsetek Maksymalnych Za Opóźnienie.
  • • W przypadku braku lub opóźnienia płatności Klient może zostać także obciążony kosztami postępowań sądowych i egzekucyjnych. Koszty postępowania sądowego i egzekucyjnego wyliczane są na podstawie stosownych przepisów, w tym ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego, ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych, ustawy z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych, ustawy z dnia 28 lutego 2018 r. o kosztach komorniczych i są zależne od konkretnych okoliczności, w tym od wartości przedmiotu sporu.
4. Inne ważne informacje
Odstąpienie od umowy
W terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy ma Pan/Pani prawo do odstąpienia od umowy.
Tak.
Spłata kredytu przed terminem określonym w umowie
Ma Pan/Pani prawo w każdym czasie do spłaty całości lub części kredytu przed terminem określonym w umowie.
Tak.
Uprawnienie kredytodawcy do zastrzeżenia prowizji za spłatę kredytu przed terminem
W przypadku spłaty kredytu przed terminem Klient nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami.
Sprawdzenie w bazie danych
Jeżeli kredytodawca odmówi Panu/Pani udzielenia kredytu konsumenckiego na podstawie informacji zawartych w bazie danych, jest zobowiązany niezwłocznie przekazać Panu/Pani bezpłatną informację o wynikach tego sprawdzenia oraz wskazać bazę danych, w której tego sprawdzenia dokonano.
W przypadku decyzji negatywnej odnośnie przyznania kredytu w oparciu o informacje z bazy danych Klient zostanie bezpłatnie i niezwłocznie poinformowany o wynikach tego sprawdzenia oraz o bazie danych, w której tego sprawdzenia dokonano.
Prawo do otrzymania projektu umowy o kredyt
Ma Pan/Pani prawo do otrzymania, na wniosek, bezpłatnego projektu umowy o kredyt konsumencki, chyba że w chwili gdy zgłasza Pan/Pani takie żądanie kredytodawca nie wyraża woli zawarcia z Panem/Panią umowy.
Tak.
Czas obowiązywania formularza
Formularz informacyjny zachowuje ważność przez jeden dzień roboczy od dnia, w którym został on wydany Klientowi: {{ agreement_date }}
5. Dodatkowe informacje podawane w przypadku sprzedaży usług finansowych na odległość
a) dane kredytodawcy
Kredytodawca w stosownych przypadkach przedstawiciel kredytodawcy w państwie członkowskim, w którym Pani/Pan mieszka:*
Dane identyfikacyjne: Ikano Bank AB (publ) Spółka Akcyjna Oddział w Polsce
Adres:
ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa
Adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych:
AE:PL-92635-23859-WJECR-15
Numer telefonu:
+48 22 431 56 00
Adres poczty elektronicznej:
obsluga.klienta@ikano.pl
Numer faksu:
Nie dotyczy.
Adres strony internetowej:*
www.ikanobank.pl
Rejestr*
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego nr KRS 0000355541.
Organ nadzoru*
Szwedzki Urząd Nadzoru Finansowego (Sw. „Finansinspektionen”). Komisja Nadzoru Finansowego, wyłącznie w zakresie art. 141a ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe.
b) dane dotyczące umowy
Odstąpienie od umowy
  • • ma Pani/Pan prawo do odstąpienia od umowy: Tak.
  • • sposób odstąpienia od umowy: Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy Bankowi w formie listownej, telefonicznej, poprzez e-mail lub na adres doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych; oświadczenie może być złożone z wykorzystaniem wzorca, stanowiącego załącznik do umowy.
  • • adres, na który należy przekazać oświadczenie o odstąpieniu od umowy: Adres korespondencyjny Banku: ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa, adres poczty elektronicznej: obsluga.klienta@ikano.pl lub na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych: AE:PL-92635-23859-WJECR-15
  • • termin na skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy: 14 dni od daty zawarcia umowy.
  • • skutki skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy: Umowę, od której Klient odstąpił, uważa się za niezawartą. Wskutek odstąpienia Klient nie ponosi żadnych kosztów wobec Banku.
  • • skutki nieskorzystania z prawa do odstąpienia od umowy: Umowa pozostaje w mocy w zakresie wszystkich postanowień nią objętych.
Wybór prawa właściwego*
Do zawartej z Panem/Panią umowy o kredyt będzie miało zastosowanie prawo:
Prawo polskie.
Postanowienie umowy dotyczące wyboru prawa właściwego lub właściwego sądu*
Prawem właściwym dla umowy jest prawo polskie.
Prawo właściwe dla zobowiązań pozaumownych wynikających z kontaktów handlowych mających miejsce przed zawarciem umowy:
Nie dotyczy.
Język umowy/język komunikacji*
Językiem umowy i komunikacji z Klientem jest język polski.
c) dane dotyczące odwołań
Pozasądowe rozstrzyganie sporów
  • • przysługuje Pani/Panu prawo korzystania z pozasądowego rozstrzygania sporów: Tak.
  • • zasady dostępu do procedury pozasądowego rozstrzygania sporów: Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Klient może wystąpić z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Klientem a podmiotem rynku finansowego. Podmiotem uprawnionym do prowadzenia takich postępowań jest Rzecznik Finansowy. Szczegółowe informacje na temat tych postępowań są dostępne na stronie internetowej Rzecznika Finansowego - www.rf.gov.pl. Klient może skorzystać z Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego w przypadkach roszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich - www.zbp.pl.
* Kredytodawca lub pośrednik kredytowy wypełnia odpowiednie pole w przypadku, gdy informacja dotyczy danego kredytu lub wskazuje, że dana informacja tego rodzaju kredytu nie dotyczy.
Tabela opłat i prowizji
Rodzaj czynności
Opłata
Opłata za przygotowanie i przesłanie historii rachunku kredytowego
[na Życzenie Klienta]
30 zł
Opłata za przygotowanie i zawarcie aneksu do Umowy
[na Życzenie Klienta]
30 zł
Opłata za wystawienie dokumentu (zaświadczenie, opinia bankowa lub inny)
[na Życzenie Klienta]
30 zł
Opłata za przesłanie dokumentu kurierem (w tym opinii lub zaświadczenia)
[na Życzenie Klienta]
20 zł
Opłata za przelew bankowy
1.20 zł
Opłata za przekaz pocztowy
5zł + 1%
kwoty przekazu
v1.21
Egzemplarz dla klienta